Сайт працює в тестовому режимі. Помітили помилку - пишіть нам на пошту online@dovzhenkocentre.org

Між війною та війною. Наративи українського кіно 1930–х

Лектор

Олександр Телюк

Тривалість

1 год 47 хв

Якщо головною міфотворчою формою для пізньої Російської імперії був роман, то для сталінського СРСР 1930-х роках таким консолідуючим народним медіумом було кіно.

Українські студії та творці зробили вагомий внесок не лише в художній розвиток раннього радянського кінематографу, але й в формулювання його домінантних міфологем.
Короткий ренесанс епохи ВУФКУ та українізації 1920-х було перекреслено важкими сталінськими 1930-ми, коли кіно не лише стало рупором ідей індустріалізації, мілітаризації та ренесансу імперського мислення, але й розважальною формою, що камуфлювала масові злидні, травми Голодомору та тривоги репресій. Історичним обрамленням цієї дуже насиченої епохи стали дві великі війни, — одна з яких витіснялася патосом більшовицької революції, інша — нав’язливо передчувалася в тому числі через образи кіно.
Розібравши кілька ключових стрічок Довженка, Кавалерідзе, Савченка лекція детально розгляне вузлові повороти й наративи українського кіно 1930-х років.

Про лектора.
Олександр Телюк — кінознавець, режисер, керівник кіноархіву Національного центру Олександра Довженка.

фільми які згадуються в лекції

Пошук